12-09-2006

Interne competitie ronde 2

Afgelopen maandag 11 september werd de tweede ronde van de interne competitie gespeeld. De opkomst was niet bijzonder hoog. Van de jongeren was Jarno aanwezig, Peter en de beide Ootes' waren er niet, maar Ashley was er wel. Verder waren Ewoud en ik van de partij.
 
Topper
Op deze tweede dag stond zowaar een topper gepland. Leon Pliester en Henk van der Poel, die in de eerste ronde verrassend punten hadden geknoeid, namen het tegen elkaar op. Jammer genoeg heb ik het einde niet gezien. Vorig seizoen won Pliester deze confrontatie tweemaal en speelde nog eens remise.
 
Overige partijen
De wat mindere goden waren sneller klaar. Ewoud won beheerst van Eddy van de Velden. Of Squares werd helemaal verlamd en moest zich naar de slachtbank laten leiden. Hij offerde nog een stuk, maar zonder resultaat. Met deze overwinning staat het aapje nu bovenaan met 2 uit 2. Zelf had ik het tegen Cees Beijen na de opening even moeilijk. Hij ruilde echter zijn aanvallende stukken weg. Hierdoor werd mijn pionnenstructuur weliswaar versplinterd, maar raakte zijn paard op a4 in de knoop. Dit leverde mij een pion op, maar het verzilveren ervan leek niet heel makkelijk. Hij hielp me echter door lopers te ruilen. Aangezien deze van ongelijke kleur waren, had hij nog remisekansen gehad als hij ze op het bord had gelaten. Het dubbel-toreneindspel werd zonder problemen gewonnen door mij. Beginnen met 1½ uit 2 is niet verkeerd.
 
Van Ashley weet ik helaas niet welk resultaat hij naar huis heeft genomen. Hij stond slecht en had het te kwaad met de klok, maar je weet het nooit met hem. Jarno vertelde me dat hij (Jarno) had verloren. :-( Verder ben ik benieuwd naar het resultaat van de topper, maar nu, een week later, weet ik nog niks... Jammer dat de site ook niet wordt bijgehouden. Hij is al sinds juni vrijwel hetzelfde gebleven (met uitzondering van een artikel van Johan Hut, dat er sinds begin augustus op staat).
 
In ieder geval was het weer een gezellige avond. Tot de volgende keer.
 
Als iemand aanvullingen heeft hoor ik het graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten