20-04-2008

Ziek

Afknapper
 
Voor degenen die dit straks lezen, zal dit artikel wel een afknapper zijn. In plaats van een verhaal over de fantastische promotie van BSG 1 naar de meesterklasse, komt nu een vervelend stuk. Toch zie ik dit verhaal als een goede basis voor het kampioenschapsartikel.
 
Zaterdag 12-04
Het begon allemaal ongeveer op KC d'r verjaardag. Misschien had ze me aangestoken, maar ik denk eerder dat het kwam doordat ik me te goed deed aan chippies. Hierdoor (en door te weinig drinken die dag) had ik op de terugweg lichte koppijn.
 
Zondag 13-04
De dag erna begon ik me heel brak en slap te voelen. Helaas voor mij gingen we die avond uit eten omdat m'n grootouders op 1 april (!) 55 jaar (!) getrouwd waren.
 
Maandag 14-04
Die maandag had ik wat les, waarna een bespreking volgde. Helaas zat er wel twee uur tussen die les en die bespreking. Ik voelde me tijdens de bespreking al niet best, maar ik was blij dat ik naar huis kon.
Toen ik eenmaal thuis was, voelde ik me echt ziek.
 
Dinsdag 15-04
Omdat ik het koud had, werd ik goed toegestopt in m'n bedje en al gauw viel ik in slaap. Om een uur of 2-3 's nachts had ik het juist superheet en begon ik te ijlen (!). Het werd een lange en miserabele nacht. Die ochtend voelde ik me heel brak en duizelig.
 
Woensdag 16-04
Op de woensdag kwam de huishoudelijke hulp en was ik nog steeds niet helemaal fit. Niet fit genoeg om m'n bed te verschonen (en het dan over een week weer doen. :|) Ik had geen les, maar deze dag was wel de deadline voor het werkstuk. Dat werkstuk was door mijn groep al lang ingeleverd (!), voordat ik nog een kleine herschrijving had gemaild.
 
Donderdag 17-04
Door mijn koorts (!) had ik mijn bed na een tijdje dusdanig opgewarmd, dat ik daar niet meer lekker kon slapen. Ik sloop om een uur of half zeven naar beneden, om lekker op de bank te gaan liggen. Op de bank kon ik nog best goed uitrusten.
Die avond was er training van LP. Ik voelde me zeker niet goed genoeg om die les nog te volgen (kan iemand behalve Ewood me nog eens zeggen waar het precies over ging?) en ik bleef in mijn bedje liggen. M'n lijf gloeide heel erg en ik vond het zielig dat ik in m'n bed lag ziek te wezen, terwijl Le & Ewi in de tuin met de bal zaten te spelen.
Ik hoorde iedereen binnenkomen ( zelfs de witte kwam) en ik werd af en toe verzorgd. Maar die les duurde maar en duurde maar. Waarom moest ik nou net NU ziek zijn? Ik bedacht nog een manier om van die koorts af te komen: veel drinken, dus vroeg ik aan m'n ma of ze een blik limonadesiroop wilde meenemen naar boven. ;)
 
Vrijdag 18-04
Die nacht ging ik zo'n beetje om 't uur naar de wastafel om een glaasje water met een smaakje (teveel siroop is zeker niet goed) te drinken. Als ik ziek ben, vind ik dingen die ik normaal heel lekker vind, zoals water en thee, heel smerig. Daarom dronk ik ook heel weinig. Nu probeerde ik mijn vochttekort weer langzaam goed te maken en de koorts leek te zakken.
Die vrijdag had ik nog een tentamen, maar ik had het al uit m'n hoofd gezet. Ik voelde me nog steeds niet goed en het was me in de afgelopen dagen amper gelukt om wat zinnetjes te lezen.
Ook nu was er weer een bespreking, waar ik dus niet bij kon zijn.
 
Zaterdag 19-04
Ondanks dat ik nog had gewacht totdat m'n ma terugkwam, (ze was uit eten, maar moet zoiets vijf uur duren?!) had ik wel lekker geslapen. Ik lag onder een dun lapje, waardoor ik het niet warm had. Om acht uur werd ik wakker en ging ik naar beneden. Er was niks te zien op TV en om een uur of tien ging ik m'n ouders maar lastigvallen. Ik belde EB nog op om te zeggen dat ik me wel goed voelde en dat ik zou proberen te spelen.
 
De rest is geschiedenis...
 
PS. Er was ook nog een nacht dat ik niet kon slapen omdat m'n hoofd allerlei van piskundige dingen zat uit te rekenen. De kortste route in m'n dekbed of zo... Geen idee waar het nou over ging, maar ik kon er niet door slapen. Dat was of op de nacht van woensdag op donderdag of die nacht daarop. 

1 opmerking: