01-08-2008

Augustus, de geschiedenismaand

Najaar
Vandaag is het najaar begonnen. Het is weer augustus, de 24e maand dat deze weblog actief is. Het wordt tijd om terug te kijken op de fijne momenten van vroeger. Hoe ik dat precies ga invullen, weet ik niet. Ik zal mezelf waarschijnlijk niet remmen om over vroeger te schrijven. Verder zal ik dagelijks op Hyves wat aardige artikeltjes van vroeger plaatsen. Dit zal gebeuren in de periode van 9 t/m 31 augustus.

Schaaktoernooi
In die periode valt ook het nog te organiseren schaaktoernooi. Ik denk dat het toernooi vanuit financieel oogpunt bij mij thuis in de tuin zal worden gehouden. Er zijn echter nog wat haken en ogen, want wie komen er? Ik ga daarom een affiche maken. Die kan ik in "Hengelo" misschien nog verspreiden. Ook zal ik een e-mailadres aanmaken voor het toernooi.

Verder zou het misschien leuk zijn als er prijsjes komen. Le zat te denken aan schaakboeken, maar om die literatuur weg te doen trekt me niet. Misschien moet er dan ook inschrijfgeld zijn.

De toernooiopzet is nog onbekend, evenals het aanvangstijdstip. Ik stel daarom maar iets als 12:00 uur voor. Als mensen daar problemen mee hebben, hoor ik het wel. Waarschijnlijk wordt de toernooiopzet een "competitie", maar of-ie enkelrondig is of dubbelrondig durf ik niet te zeggen. Allereerst wil ik weten wie komt en wie niet. Van een fiasco zoals het
karten word ik niet vrolijk.
Enquête
1. Welk speeltempo prefereert u:
o Bullet, 1 of 2' pppp.
o Blitz, 3-5' pppp.
o Rapid, 6-10' pppp.
o Sloom, 11-25' pppp.
o Schuiftempo, >25' pppp.
o Anders, ...
o Geen mening

2. Wat vindt u van een ratingafhankelijk speeltempo?
o Goed idee
o Slecht idee
o Neutraal
o Geen mening 

3. Welke toernooiopzet prefereert u?
o Knock-out
o Zwitsers
o Enkelrondige competitie
o Dubbelrondige competitie
o Handmatige indeling
o Anders, ...
o Geen mening

4. Wat vindt u van een tuin als speellocatie?
o Prima plaats
o Helemaal niks
o Neutraal
o Geen mening

5. Wat voor prijsjes wilt u het liefst?
o Er hoeven geen prijsjes te zijn
o Schaakboeken
o Bekers
o Medailles
o Drank
o Een eervolle vermelding
o Anders, ...
o Geen mening

6. Bij welk inschrijfgeld ziet u af van deelname?
o Zelfs als het gratis is kom ik niet
o Als ik er voor moet betalen kom ik niet
o Boven ... euro
o Geen mening

Bedankt voor de moeite!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten