12-01-2009

Waterproef

Hoax

Afgelopen november was er een landelijke rampenoefening met een zware storm, waardoor delen van Nederland zogenaamd onder water kwamen te staan. In de oefening moest naar voren komen hoe goed de hulpverleners op elkaar waren ingespeeld. Deze oefening kreeg landelijk niet veel bekendheid, maar met het vak Natuurrampen en risico's werd er toch aandacht aan besteed. Vandaag had ik een excursie naar het Noord-Holland boven Amsterdam, waarin met een busrit en een aantal presentaties informatie over deze problematiek over onze hoofden werd uitgestrooid.
Terug naar de oefening, waarin de hulpverleners neppe journaals te zien kregen. De journaals zijn te zien op Blackboard, maar ik weet niet of ik de rechten heb op deze uitzendingen. Daarom laat ik ik de eerste uitzending zien in stripvorm. Hopelijk geeft deze strip een goed beeld over de opbouw van het journaal. Toen ik het journaal voor het eerst zag was ik helemaal in de war van zoveel onbeholpenheid.
















 
Gerelateerde artikelen:
Balende topkok; 06-01 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten