10-02-2009

Tekeningen eind 2007

Aarde & Economie

Na de laatste tentamenweek in juni besloot ik te nokken met Econometrie en was ik op zoek naar een nieuwe studie. In de zomer kwam ik op het idee om iets met aardwetenschappen te doen. Ik vond aardrijkskunde vroeger een best interessant vak en ik was al die integralen ook wel zat. Toch zat ik nog lang te twijfelen wat ik zou doen. Het werd uiteindelijk Aarde & Economie. Het begon allemaal heel hectisch en pas na enkele maanden was ik helemaal gewend aan de studie. Daarom zijn er ook weinig plaatjes die ik in het begin van het schooljaar gemaakt hebt, pas in november begon ik ermee. De plaatjes gingen vooral over (grappige) situaties in sommetjes en niet over docenten, maar dat mag de pret niet drukken.
 
Pi-tekentje
 
Tijdens de uitleg begreep een leerling niet wat het verschil was tussen het alfa-tekentje (wat de hoek aangaf) en het pi-tekentje (een universele constante). Ik was geschokt. (18-09 2007)

Als blikken konden doden...

Ongeluk (1)

Een leerling wilde weten welke afstand de bus aflegt bij een bepaalde snelheid gedurende een bepaalde tijd. Helaas hield de snelweg op tijdens het experiment...

Ongeluk (2)
 
Dat komt er nou van... (02-11 2007)

Lege portemonnee
 
Tijdens een les van het vak "inleiding economie" vertelde de docent dat je al je geld (of inkomen) uitgeeft aan de (twee) goederen. Ofwel: je spaart niet. Helaas zijn er nog meer manieren om van je geld af te komen... (05-11 2007)

Roggebrood
 
Tja, dat krijg je ervan als je alleen rogge verbouwt... Maar goed, vroeger moest je eten wat de pot schaft, ook al had je moeder alles aan laten branden. (06-11 2007)

Y/ei
 
De "output" wordt weergegeven met de letter Y, maar voor sommige bedrijven is "ei" toepasselijker. (13-11 2007)

Jaarcijfers
 
Geen slecht idee met de kredietcrisis... (13-11 2007)

Monster
 
Per seconden kwamen er ongeveer zestien zware koolstofisotopen van het monster af. (14-11 2007)

Rots

Wat een sensatiezoeker... (16-11 2007)

Winstminimalisatie
 
De extreme van een kromme wordt gevonden door de afgeleide aan nul gelijk te stellen. Helaas kan je hierdoor ook het minimum vinden, wat in dit geval niet de bedoeling was... (20-11 2007)

Weg!
 
Wanneer er te veel bedrijven in een markt zitten, kunnen ze geen winst meer maken. De laatste toetreder wordt onvriendelijk en dringend verzocht uit de markt te stappen, maar hij is zich van geen kwaad bewust. xD (20-11 2007)
 
Boze consument
 
Uiteindelijk is de consument de dupe van een belastingverhoging; er gaan bedrijven failliet, waardoor de overgebleven ondernemingen minder aanbieden tegen een hogere prijs. De bedrijven die op de fles zijn gegaan zijn natuurlijk ook de dupe. (27-11 2007)

De vis wordt duur betaald
 
En dit is dan het gevolg. ;) (29-11 2007)

Zo, dat was het dan weer. Binnenkort komen de tekeningen van 2008 (hoop ik), dus dat schiet al op. Zo, dat was het weer voor dit jaar (2007) ...

Gerelateerde artikelen:

1 opmerking: