29-08-2009

Ewoods kamer

Enschede

Nu de vakantie erop zit, zit Ewoods schaakjaar er definitief op. Aankomend jaar zal hij druk bezig zijn met zijn meidenstudie OWK. Degene die graag wil weten waar deze letters voor staan, nodig ik graag uit voor een kopje thee. Omdat deze studie toevallig in Enschede wordt gegeven, heeft hij naar een kamer op de campus gezocht. Op 1 augustus ben ik er voor het eerst geweest, als onbetaald klusjesman. Enkele dagen daarna begon het ONJK, dat toevallig ook in Enschede werd gehouden. Large sliep bij hem op de kamer en ze eindigden dat toernooi dan ook als eerste en tweede, met toch wel een straatlengte voorsprong op de rest.

Afgelopen week had Ewood een introductiekampje of een speurtocht, ik weet het niet meer precies. Wie weet schrijft hij er nog eens een boek over. Veel meer dan wat verhalen over levend stratego, slechte routebeschrijvingen en gedonder met z'n bagage heb ik niet gehoord.

Het schooljaar zit er dus aan te komen. In de weekenden zal Ewood vast in Bussum zijn, doordeweeks zal hij in Enschede zijn. Dan zit hij weer in alle rust op z'n eigen kamer, waar hij de beschikking heeft over zijn flave-o-wave, waardoor hij in één handomdraai een heerlijke maaltijd voor z'n neus tovert.

Hij denkt het helemaal te hebben gemaakt met z'n kamer en dat doet me denken aan dit filmpje:


Zijn er nog meer verzoeknummers?



Gerelateerde artikelen:
De stomme-programmadiss; 29-08 2008

2 opmerkingen: